Van Local hero naar Social hero. Realisatie Facebookstrategie en faciliteren van het dealerkanaal.
Telecombinatie
Facebookstrategie & dealerframework
Telecombinatie
Van Local hero naar Social hero. Realisatie Facebookstrategie en faciliteren van het dealerkanaal.
Voor deze case nemen we je terug in de tijd. Naar het jaar 2011. De tijd dat Facebook zijn intrede deed in Nederland en Hyves van de troon stootte. Weet je het nog?
Op KLM na waren er niet veel bedrijven die direct het nut van social media inzagen en marketingbudget reserveerden voor dit kanaal.
Telecombinatie zag dit belang vanaf het eerste uur en vroeg Béyonit (destijds Convere en ConvereOnline) naar een duurzame Facebookstrategie voor het merk zelf en haar dealerkanaal.
We ontwikkelden een Facebookframework waarin we het e-tail- en retailkanaal van Telecombinatie faciliteerden met techniek, content en projectmanagement. Het framework was technisch gezien één omgeving waarmee we alle Facebookpagina's konden beheren. Elke week posten we voor alle dealers en e-tailers relevant nieuws uit telecomland. We ontwikkelden inhakers, cartoons en andere unieke branded content en waren wij het centrale aanspreekpunt voor alle deelnemende dealers.
Om echt unieke, onderscheide en relevante content te kunnen bieden hebben we destijds voor Telecombinatie een contentstrategie ontwikkeld waarvan we 2 pilotvideo's hebben uitgewerkt.
De video's kenden een zelfde opzet met een zelfde presentatrice (Dennise Koopal) in een greenscreenstudio. Deze opzet gaf ons de flexibiliteit om op 1 dag meerdere video's op te kunnen nemen om de productiekosten laag te houden.
Het idee achter de greenscreenset-up was om bij elke nieuwe release van een nieuwe toestel één van de allereerste mediums te zijn waar een review over het toestel werd gegeven:
Benodigdheden: