Béyonit: Telecombinatie

Facebookstrategie & dealerframework

Telecombinatie

Van Local hero naar Social hero. Realisatie Facebookstrategie en faciliteren van het dealerkanaal.

Van Local hero naar Social hero

Voor deze case nemen we je terug in de tijd. Naar het jaar 2011. De tijd dat Facebook zijn intrede deed in Nederland en Hyves van de troon stootte. Weet je het nog?

Op KLM na waren er niet veel bedrijven die direct het nut van social media inzagen en marketingbudget reserveerden voor dit kanaal.

Telecombinatie zag dit belang vanaf het eerste uur en vroeg Béyonit (destijds Convere en ConvereOnline) naar een duurzame Facebookstrategie voor het merk zelf en haar dealerkanaal.

Campagnedoelstellingen

  • Specialisme en kennis hebben en uitstralen
  • Onafhankelijkheid benadrukken en claimen
  • Groei binnen (nieuwe) doelgroep en hogere conversie
  • Service en klantgerichtheid vergroten
  • Telecombinatie brand meer laden en activeren
  • Added value richting retail en e-tail klanten vergroten
  • Persoonlijk, sociale en sympatieke uitstraling nastreven

Faciliteren van het dealerkanaal

We ontwikkelden een Facebookframework waarin we het e-tail- en retailkanaal van Telecombinatie faciliteerden met techniek, content en projectmanagement. Het framework was technisch gezien één omgeving waarmee we alle Facebookpagina's konden beheren. Elke week posten we voor alle dealers en e-tailers relevant nieuws uit telecomland. We ontwikkelden inhakers, cartoons en andere unieke branded content en waren wij het centrale aanspreekpunt voor alle deelnemende dealers.

Pilotvideo HTC Sensation XE

Om echt unieke, onderscheide en relevante content te kunnen bieden hebben we destijds voor Telecombinatie een contentstrategie ontwikkeld waarvan we 2 pilotvideo's hebben uitgewerkt.

De video's kenden een zelfde opzet met een zelfde presentatrice (Dennise Koopal) in een greenscreenstudio. Deze opzet gaf ons de flexibiliteit om op 1 dag meerdere video's op te kunnen nemen om de productiekosten laag te houden.  

Pilotvideo Samsung Galaxy S II

Het idee achter de greenscreenset-up was om bij elke nieuwe release van een nieuwe toestel één van de allereerste mediums te zijn waar een review over het toestel werd gegeven:

Benodigdheden:

  • een greenscreenstudio
  • een presentator + 4 setjes kleding 
  • 4 toestellen
  • een uitgewerkt script voor elk model.

Wist je dat: Bram en Frank via deze klus met elkaar in contact zijn gekomen? Dit traject wat ongeveer 2 jaar in beslag heeft genomen was feitelijk de start van het avontuur wat nu Béyonit heet.

Ons werk op display

Onze referenties